streda 9. júla 2008

"Čože je to päťdesiatka"

"Čože je to päťdesiatka ,pre mňa je to trasa krátka":-) - mohol by si zaspievať upravenú pesničku jeden z najúspešnejších slovenských chodcov histórie, ktorý práve v roku 1982 ,keď som sa rozhodoval medzi behom a chôdzou ,dosiahol svoju prvú veľkú medailu z vrcholného atletického podujatia, a to na ME v Aténach. Sedel som vtedy nalepený pri obrazovke a s obdivom hľadel na chodeckú 20tku, kde na 2. a 3. mieste dopochodovali za španielom J.Marinom dvaja čechoslováci - Jozef Pribilinec a Pavol Blažek. Veľmi ma to vtedy motivovalo a myslím, že to bol jeden z momentov, prečo som dal vtedy prednosť chôdzi pred behom. Som rád, že som mal česť neskôr práve po boku Pavla Blažeka reprezentovať Slovensko na nejednom vrcholnom atletickom podujatí a byť aj pri zavŕšení jeho dlhoročnej úspešnej kariéry na jeho štvrtých OH - v Atlante 1996. Práve dnes sa Palo dožíva životného jubilea 50rokov a tak, ako by si mohol zaspievať upravenú pesničku o 50tich kilometroch, ktoré v chodeckých pretekoch tiež nie jeden krát absolvoval, si môže v deň 50.narodenín zaspievať tak isto - "čože je to päťdesiatka" ,ale už so známym dodatkom "to nie je žiadny vek" .Veď po ukončení svojej úspešnej dlhoročnej vrcholovej chodeckej kariéry Palo odkrajuje kilometre naďalej ako mladík, čo na tom, že v pokojnejšom tempe v bežeckých maratónkach .Som rád, že sa spolu po rokoch, kedy som aj ja s vrcholovou chôdzou skončil, stretávame v pohodovej nálade práve pri bežeckých podujatiach. Takže Pali, všetko dobré do ďalšej 50tky, pripijeme si po dobehu maratónu v Rajci:-)

Žiadne komentáre: