utorok 24. júna 2008

Všetko zlé je na niečo dobré.

Zdá sa, že som späť. Teda aspoň čo sa týka behania. Na akej výkonnostnej úrovni, ukáže čas a motivácia. Výkonmi sa zatial nezaťažujem, zďaleka už nie sú pre mňa prioritou.
Viac ako dva mesiace trvalo, kým som sa znovu po problémoch s chrbticou postavil na štartovú čiaru bežeckých pretekov. Pred mesiacom som o niečom podobnom ani neuvažoval, tešil som sa totiž aj z dvoch kilometrov z nohy na nohu, neskôr piatich či ôsmich. V Čadci na Šeríkovom okruhu som sa 31. 5. 2008 otestoval dlhším pomalým behom na 20km. Medzitým som podľa možností klusal maximálne 10 km, len po rovine a mäkkom teréne v lese kúsok z domu.
Nedávno som sa ako vždy od roku 2002 v polovici júna zúčastnil behu okolo Lysej, kde každoročne rád chodievam hlavne kvôli deťom. Tešila sa aj Anetka, žiaľ, ochorela...
Postaviť sa na štart hlavného behu na 6 km som najprv nemal vôbec v úmysle, nakoniec mi to však predsa len nedalo a na poslednú chvíľu som zaprezentoval a po 300 m rozkluse postavil na štart až nečakane kvalitne obsadeného štartového poľa. Trochu som sa obával, či si pri rýchlom behu po asfalte opäť neublížim a nevráti ma to späť do obdobia bez behu, na druhej strane ma lákalo konečne otestovať, či už je chrbtica pripravená aj na viac ako voľný klus. Dva mesiace som bol trpezlivý (inú možnosť som ani nemal) - a tak 2 trojkilometrové okruhy za 10:01 min a 10:09 min som považoval za dobrú odmenu "poslušnosti". Za ešte väčšiu odmenu však považujem, že ani ďaľšie dni môj chrbát nepocítil zlú odozvu a nebránil mi behať. Tie ma veľmi potešili a verím, že aj naznačili, že sa nemusím báť organizmus zaťažiť konečne už aj viac . Utvrdil ma v tom 5 dní po Lysej aj beh olympijského dňa v Žiline , kde som na škvárovej dráhe Žilinskej univerzity 1km odbehol za 2:58,3 min.
Momentálne si nijaký výkonnostný cieľ nedávam, tým najdôležitejším je pre mňa po skúsenostiach za posledné 3 mesiace hlavne radosť a dobrý pocit z behu. Ten by som si chcel udržať čo najdlhšie, pretože beh (či chôdza) sa mi stali za tie roky "drogou", bez ktorej si život už viem ťažko predstaviť. Nerád by som sa jej vzdal kvôli hnaniu sa za výkonmi za každú cenu a to preťažovaním svojho už aj tak dosť opotrebovaného tela.
Nechtiac nedobehnutý maratón v Bratislave a zdravotné problémy po ňom, s odstupom času , vlastne ako väčšinou doteraz , považujem za niečo, čo verím, že tak malo byť....
Viera dokáže oveľa viac, ako si človek niekedy myslí....

Výsledky Behu okolo Lysej + Výsledky BOD v Žiline

Žiadne komentáre: