utorok 26. mája 2009

23.máj 1979 - 23.máj 2009 = 128911 km

Nikdy som si nepotrpel na oslavy narodenín, hoci aj okrúhlych, aké som napríklad v zdraví oslávil v marci. Oslavovať 40 rokov života mi pripadá totiž smiešne. Okrem toho, že sa ich človek dožije, sa vlastne ničím výnimočným pričiniť nemusí. Podobné oslavy považujem však ako každý slovák za dobrý dôvod posedieť si v rodinnom kruhu, vypiť si a zabaviť sa. Osobne nič viac.
Oveľa viac považujem za dôvod oslavovať niečo, o čo sa musí človek pričiniť vlastnými silami či schopnosťami. Či už úspechy v škole, práci, ak ostanem pri športe, tak významné víťazstvá alebo osobné úspechy v podobe umiestnení či osobných rekordov.
Verím, že na športové bilancovanie mám ešte času dosť, hoci viem, že najsvetlejšie obdobie, teda určite aspoň to chodecké, mám už niekoľko rokov za sebou.
Nič však nebráni, pokiaľ mi to zdravie dovolí, aby som mal z chôdze či behania takú istú radosť ako pred tridsiatimi rokmi, keď som s atletikou začínal. Všetko je o motivácii a cieľoch, ktorými nemusia byť vždy len výkony.
A práve na týchto tridsať rokov, počas ktorých som v tréningu či pretekoch k dnešnému dňu nabehal a nachodil 128911km a absolvoval viac ako 500 pretekov, po ktorých si v zdraví môžem dávať stále aj výkonnostné ciele, si osobne radšej pripíjam ako na oslavu narodenín....

Žiadne komentáre: