streda 23. júla 2008

Moje bežecké a chodecké začiatky (2)

Prišli sme v utorok so Števom na štadión o čosi skôr, veď z domu som to mal peši tri minúty. Postupne sa schádzali mladší aj starší bežci, niektorí v takých istých teplákových súpravach, ako mal na sebe Števo…
-“Ahoj“, pozdravil nás jeden z nich, bežiaci po škvárovej dráhe zo zákruty. Bol starší, placho som odzdravil, ale asi to ani nepočul, lebo kým môj pozdrav k nemu doletel, vybiehal už zo zákruty na rovinku do ďalšieho kola…
-“To je Hollák, v sobotu na pretekoch vyhral, to si mal vidieť ten finiš“......Nechcel som vyzerať ako blbec a pýtať sa, čo finiš znamená, nič mi to slovo nehovorilo.
O malú chvíľu do brány štadióna vošiel starší pán. Všetkých, asi 25 detí sa v okamihu zhrnulo okolo striedačkových futbalových kabiniek. Bol to tréner Jaroslav Srholec st. Stál som vzadu a len nesmelo počúval, ako z veľkého zošita číta mená a zapisuje si účasť na tréningu. Keď prečítal všetkých, zdvihol hlavu, pohľadom nás všetkých  premeral a hrubým hlasom sa prihovoril:
-“Vidím, že je tu niekto, koho som nečítal, a ani nevidel“, pozrel sa na mňa, schovávajuceho sa za Števom.
-„A ty sa nám predstavíš?“. Očervenel som, Števo odstúpil a ja len  sledoval som ako sa všetci  ku mne otočili.
-“Dobrý deň“,povedal som  nesmelo....
-“To je Pefo“, otočím sa, od koho to však bolo, som ani nestihol zaregistrovať.
- „Tuto Števo Slezák mi povedal, že ak chcem, môžem prísť na tréning, tak som tu“...
-„Výborne, to ma teší. Ako sa voláš a do ktorej školy chodíš?“
-„Peter Tichý, som štvrták na Nálepkovej."
-„Vitaj teda medzi nami, ako vidíš, sme veľký kolektív, určite sa s viacerými už poznáš zo školy alebo ulice. Ak chceš naozaj pravidelne trénovať a rodičia budú súhlasiť, donesieš čo najskôr fotografiu a 6 korún na takýto atletický preukaz“ - zároveň vytiahol z vrecka saka asi osem žltých kartičiek s fotografiami a malými známkami nalepenými v nich.
-“No, a teraz už rozklus tri kolá, potom ako vždy rozcvička, bežecká abeceda, skoky a poskoky, rovinky 6x50m. Máte sa dnes na čo tešiť, dáme si kontrolné preteky na 300metrov....“
Pokračovanie.....
.

Žiadne komentáre: