piatok 26. júna 2009

Kysucký maratón - šesť dní pred 100vkou

Po ročnej pauze, keď som vlani kvôli zraneniu chýbal, som sa na štart Kysuckého maratónu postavil po siedmykrát. Po piatom mieste v roku 2002, štyroch druhých miestach 2003, 2004, 2005, 2006 sa mi pred dvomi rokmi podarilo „doma“ konečne“ zvíťaziť a splniť si jedno z bežeckých predsavzatí.
Tentokrát som v Čadci vzhľadom blížiaceho štartu SP a ME v behu na 100km v Torhoute, ktoré ma čakali už o 6 dní, nemal však v žiadnom prípade v úmysle bežať naplno.
V posledných dňoch som sa navyše vôbec necítil dobre a preto bolo mojim cieľom hlavne sa dobre pred 100vkou naladiť. Domáci Kysucký maratón bol na to vhodná príležitosť, iný by som určite nebežal.
Keďže som po prvýkrát na KM patril vekom do kategórie nad 40rokov, ktorá nieje o nič ľahšia ako "hlavná" do 40rokov, s najvyššími ambíciami som určite nenastupoval. Najväčším favoritom v nej bol poliak Jaroslaw Janicki, štyrikrát druhý na SP a ME v behu na 100km, druhým bol ukrajinec Kosťa Železovov, ktorý sa na Kysucký maratón pripravoval mesiac vo Vysokých Tatrách. Reálne som svoje ambície zhodnotil na tretie miesto v kategórii, mladší bežci, kde sa takisto zišla veľmi silná konkurencia, ma v tej chvíli nezaujimali. Predsa len, naťahovať sa s Mulugetom Serbessom, Bogdanom Dziubom či Norbertom Perselym nemalo vzhľadom k mojim prioritam žiadny význam..
Začal som preto trochu pomalšie a čakal, ako budú po predchádzajúcich nepohodových dňoch nohy reagovať.
Do 20.km (1:16:01hod) som sa držal v skupinke s Pavlom Horákom a Josefom Sieglom celkom v pohode, občas sme sa hlavne s Pavlom proti silnému vetru prestriedali. Keďže Pavel bol aj mojim súperom v kategórii, sústredil som svoje úsilie na neho a Josefa, ktorého som síce nepoznal, ale predpokladal, že je štyridsiatnik. Že je už päťdesiatnik, som sa dozvedel až v cieli. Klobúk dolu pred jeho výkonom 2:41hod.
Vo vedúcej skupine pred nami, v ktorej boli všetci favoriti o hlavnú cenu v absolútnom poradí, boli aj štyridsiatnici Jaroslaw s Kosťom, s odstupom my traja.
Najprv nám vedúca skupina dosť ušla, prekvapilo ma však, že ďalej sa už nevzďaľovala… Dokonca, keď z našej skupinky začal zaostávať Pavel, sme ju s Josefom sťahovali.
Na 1/2M (1:20:10h) bola skupinka pred nami asi 150m. Po obrátke začal zaostávať za mnou aj Josef a ja som vedel, že za normálych okolností svoje tretie miesto M40 bez problémov udržím. Cítil som sa totiž veľmi dobre.Na 28.km som mal stratu na najlepších 1:40min, vedel som však, že určite bežia zadržane a o víťazstvo a prémiu 1000eur to ešte len rozbalia.
Tak sa stalo. Dvojnásobný víťaz Kysuckého maratónu 2003, 2004 a tohtoročný majster ČR v maratóne pôvodom etiópčan, žijúci už 10 rokov v Prahe Mulugeta Serbessa s Bogdanom Dziubom zvládli druhú polovicu na úrovni 1:10hod...
Ja som si bežal naďalej svoje a nemal v úmysle sa pred blížiacou 100vkou šťaviť, tretie miesto v takisto silnej M40 konkurencii ma úplne uspokojilo.
Avšak až dovtedy, kým som pred sebou nezbadal Kosťu Železova, ako sa k nemu približujem. Vyprovokovalo ma to predsa len k zrýchleniu, úseky od 25-30km som prebehol za 17:11min. a 30-35km, v ktorom som Kosťu dobehol a predbehol , za 17:50min.
Posledné kilometre mi na rozdiel iných rokov ubiehali celkom rýchlo. Aj obec Raková, ktorá sa mi vždy zdala na spiatočnej ceste dvakrát dlhšia ako v prvej polovici, mi ubehla celkom pohodovo. Asi aj preto, že som bol už mysľou o šesť dní ďalej, na SP a ME v behu na 100km v Belgickom Torhoute.
Na štadión som dobehol nakoniec na celkovom 6.mieste, vo svojej kategorii presne tak isto ako štyrikrát pred tým druhý, tentokrát však už o katégóriu o jeden krížik vyššiu:-), čo mi nakoniec vynieslo aj titul majstra SR veteránov od 40-50rokov. Bonusom, avšak oveľa viac potešiteľným, je dovolenkový pobyt v Chorvátsku od CK Jomatour pre najlepšieho Kysučana, ktorý určite rád v auguste využijem.
kým si nájdem čas na pár žvástov o 100vke, zatial krátko o nej tu

Žiadne komentáre: