utorok 1. septembra 2009

Prvýkrát je len raz...

Staškov je obec na horných Kysuciach , kde sa narodil legendárny herec Jožko Króner, ktorého si tak dobre pamätám z dabovania kreslených rozprávok ako Kubko s Maťkom, či neskôr nezabudnuteľnej postavy Kuba v rovnomernej divadelnej hre. Okrem iných významných filmových postáv stvárnil postavu Tóna Brtka v doteraz jedinom slovenskom oskarovom filme Obchod na korze.
Staškov je však aj obec, ktorou vedie časť Kysuckého maratónu z Čadce do Turzovky a späť.
To má už k tomu, čo mám momentálne na mysli, trochu bližšie, veď ho od roku 2002 pravideľne behávam, pred dvomi rokmi sa mi ho po štyroch druhých miestach podarilo konečne vyhrať.
Stále to však nie je dôvod, prečo mám práve k tejto obci neďaleko Čadce zvlášť príjemný vzťah.....
Dnes, 1.9.2009 okolo 16hod. som bol zhodou okolností v Staškove pred Obecným úradom a domom kultúry počas zastávky bežeckej štafety Ústavy SR, ktorá sa koná na počesť tohto pre Slovensko významného dňa. Na tom by určite nebolo nič zvláštne, väčšinou sú totiž všetky zástavky tejto štafety v obciach či mestách pred obecnými či mestskými úradmi.
Pre mňa však tento moment znamenal dôvod na malé zastavenie či vrátenie sa zopár:-) rokov späť, o to viac, keď som sa stretol s pánom Přemyslom Pěchom, hlavným organizátorom pretekov Behu SNP. Stáli sme totiž presne na tom istom mieste, kde býval kedysi štart i cieľ detských kategórii týchto bežeckých pretekov. Zúčastnil som sa ich síce viackrát, neskôr dokonca 2 krát víťazne aj v mužskej kategórii (1997 a 2008), prvýkrát je však prvýkrát :-)  - proste moje prvé bežecké preteky - v najmladšej žiackej kategórii 9-10ročných chlapcov 1. 9. 1979, dnes teda presne 30rokov. Ani sa mi tomu veriť nechce, zvlášť, keď som videl pána Pěcha, ktorého výzor sa mi zdá (na rozdiel od môjho:-) rovnaký, ako keď pri mojom prvom štarte strieľal zo štartovacej pištole...Dnes síce z nej nestrieľal, zato sme si symbolicky spolu ten 600m okruh odbehhli...:-)
Viac o svojich vôbec prvých bežeckých pretekoch mám tu.

Žiadne komentáre: