pondelok 3. novembra 2008

Po deviatich 100vkách pred prvou - bežeckou

Ako ten čas letí. Ani sa to nezdá, už je to desať rokov, čom som 15.11.1998 štartoval v Talianskom Scanzorosciate, mestečku na predmestí Bergama na svojej prvej chodeckej 100vke – Gara de Internationale di marcia 100km.
Pred dvomi rokmi v októbri 2006 som v Scanzorosciate úspešne dokráčal svoju poslednú – deviatu.
Zhodou okolností v stredu cestujem do Talianska na 100vku opäť, tentokrát však na svoju prvú bežeckú. A aby to nebola len tak hocijaká, zvolil som si hneď podujatie najvyššieho rangu - IAU 100 km World Cup and IAU 100 km European Championships, ktoré sa konajú v sobotu 8.11.2008 neďaleko Ríma v mestách Tuscania -Targquinia
Pred desiatimi rokmi som nevedel, čo ma na chodeckej 100vke čaká, pôvodne som chcel po sezóne vyskúšať len niečo nové a možno aj otestovať svoje vôľové vlastnosti či mentálnu silu, lebo o nich to, ako som sa neskôr presvedčil, veľakrát je. Som rád, že som sa v nich vtedy nesklamal.
Takisto neviem, čo ma čaká v Taliansku teraz. Viem len, že na rozdiel od chodeckého rovinatého 5km okruhu v Scanzorosciate ma teraz čaká členitá náročná trať so stúpaniami a klesaniami. Najprv z mesta Tuscania 37km do Targquinie, v ňom štyri 14km dlhé okruhy a záverečné 7km stúpanie do cieľa....Uf, na tie som naozaj zvedavý.
Verím však, že okrem toho, že som o desať rokov starší ako pri prvej chodeckej 100vke, nazbieral som neskôr na ďaľších ôsmich natoľko skúsenosti, aby mi pomohli v rozhodovaní, ako sa zachovať v rôznych, hlavne krízových situáciach. Väčším či menším som sa nikdy stopercentne nevyhol a počítam, že môžu prísť aj v sobotu.
Napriek tomu sa na svoju premiérovu bežeckú 100vku teším tak, ako som sa vždy tešil do Scanzorosciate na chodeckú.
Myslím, že pripravený som fyzicky aj psychicky dobre, a hoci viem, že stať sa môže všeličo, som odhodlaný podať čo najlepší výkon v súťaži jednotlivcov a v každom prípade, ak by mi to aj nešlo podľa mojich predstáv, zabojovať v súťaži družstiev.V ňom budem stať na štarte spolu s J. Bujňákom a L. Hrmom.
Verím, že vracať domov sa budeme všetci hlavne zdraví a s pocitom, že sme pre čo najlepší výsledok urobili, čo bolo v ten deň v našich silách. Na aké výkony a umiestnenia to bude stačiť, uvidíme v sobotu večer :-)

Žiadne komentáre: